Importanța exercițiilor fizice în viața de zi cu zi

Home / Diverse / Importanța exercițiilor fizice în viața de zi cu zi
Kinomed

Exercițiile fizice sunt importante din multe motive. Vă poate ajuta să vă mențineți o greutate sănătoasă, să vă îmbunătățiți starea de spirit și să vă creșteți nivelul de energie. Exercițiile fizice vă pot reduce riscul de a dezvolta boli cronice, cum ar fi boli de inimă, accident vascular cerebral și diabet.

Dacă nu sunteți obișnuiți să faceți exerciții, începeți încet și creșteți treptat timpul petrecut fiind activ. Un obiectiv bun este să faceți exerciții fizice timp de 30 de minute în majoritatea zilelor săptămânii. Nu trebuie să faceți toate cele 30 de minute odată. Le puteți împărți în etape de 10 minute pe parcursul zilei.

Tipurile de exerciții fizice

Există multe tipuri diferite de exerciții fizice pe care oamenii le pot face pentru a rămâne sănătoși și în formă. Unele exerciții sunt mai bune pentru anumite persoane decât pentru altele, așa că este important să găsiți tipul potrivit de exerciții pentru voi.

Exercițiile cardio, cum ar fi alergarea sau înotul, sunt excelente pentru a crește ritmul cardiac și a arde calorii. Exercițiile de antrenament de forță, cum ar fi ridicarea de greutăți sau practicarea de yoga, pot ajuta la construirea mușchilor și la îmbunătățirea flexibilității.

Și, în sfârșit, exercițiile de antrenament pentru echilibru, cum ar fi Pilates sau Tai Chi, vă pot ajuta să vă îmbunătățiți echilibrul și coordonarea. Indiferent de tipul de exercițiu fizic pe care îl alegeți, asigurați-vă că vă ascultați corpul și opriți-vă dacă simțiți vreo durere.

Totuși, dacă ați exagerat cu vreun tip de exercițiu și simțiți dureri la nivelul oaselor, articulațiilor sau a mușchilor care nu dispar după câteva zile, este indicat să consultați un medic ortoped. Acesta vă va oferi un consult de specialitate și vă va recomanda un plan de tratament pentru a scăpa de dureri și a putea continua cu exercițiile.

Cel mai bun moment pentru a face exerciții fizice

Exista multe beneficii ale exercițiului și diferite tipuri de exerciții pot fi benefice în momente diferite. În general, cel mai bun moment pentru a face mișcare este dimineața, înainte de micul dejun. Acest lucru se datorează faptului că exercițiile pe stomacul gol vă pot ajuta să ardeți mai multe grăsimi.

Cu toate acestea, dacă vă este greu să vă treziți și să faceți mișcare dimineața, orice moment al zilei poate fi un moment bun pentru a face acest lucru. Asigurați-vă că vă acordați suficient timp pentru a vă răcori înainte de a mânca sau de a face duș.

Importanța încălzirii și a răcirii

Încălzirea și răcirea sunt părți importante ale oricărei activități fizice. Încălzirea ajută la creșterea treptată a ritmului cardiac și la pregătirea corpului pentru exerciții fizice. Răcirea ajută la scăderea treptată a ritmului cardiac și vă ajută corpul să se recupereze după exercițiile fizice.

Încălzirile pot fi la fel de simple ca mersul pe jos sau joggingul ușor timp de câteva minute înainte de a începe activitatea principală. Răcirea poate fi, de asemenea, la fel de simplă ca mersul pe jos sau joggingul ușor timp de câteva minute după ce ați terminat activitatea principală.

Dacă nu vă încălziți sau nu vă răciți corespunzător, este mai probabil să vă provocați leziuni sau întinderi. Încălzirea și răcirea ajută la îmbunătățirea fluxului de sânge către mușchi, ceea ce poate preveni afecțiuni, cum ar fi entorsele sau rupturile musculare.

Așa că, data viitoare când mergeți la alergat, asigurați-vă că vă luați câteva minute pentru a vă încălzi!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.